Organizator: Grupa MTP

Doniczkowy boom opanowuje również Polskę

Podziel się

Trend domowej dżungli oraz moda na aranżowanie zielenią balkonów oraz tarasów już od kilku lat wyraźnie sprzyja rynkowi donic i osłonek, co znajduje odzwierciedlenie w dynamicznie rosnącej sprzedaży tych produktów.

Bezsprzecznie stanowią one jedną z najlepiej rotujących grup produktowych w ofercie ogrodniczej oraz homingowej. Moda na trend EKO, recykling oraz baśniową estetykę „shabby chic” sprawia, że rustykalne donice ceramiczne, drewniane i blaszane wracają do łask na całym świecie - również w Polsce. W krajach Europy Zachodniej konsumenci poszukują także donic glinianych oraz syderytowych. Klientom kupującym donice i osłonki zależy obecnie m.in. na ich lekkiej wadze, która pozwala przenosić rośliny w słoneczne dni na taras lub balkon, do nawadniania, nawożenia lub wymiany podłoża. Coraz większą popularnością wśród europejskich konsumentów cieszą się donice wykonane z ekologicznych surowców takich jak drewno lub np. z recyklingu butelek PET.

Ogromnemu zapotrzebowaniu na rośliny doniczkowe w ostatnich latach towarzyszy znaczący wzrost popytu na donice oraz osłonki, które dla wnętrz, ogrodów, tarasów i balkonów stały się tym, czym biżuteria i torebki dla branży modowej. Polski hasztag #doniczki na Instagramie agreguje prawie 18 tys. postów, a #donice - ponad 11 tys. postów. W wyszukiwarce Google pod hasłami „donice” oraz „osłonki” można znaleźć po ok. 6 mln różnych wyników. Konsumenci w naszym kraju poszukują ostatnio m.in. wysokich donic ogrodowych i tarasowych, a także tarasowych, drewnianych, wiklinowych, cementowych i co istotne: markowych oraz ceramicznych! Nic oprócz roślin nie podkreśla tak wystroju ulubionej przestrzeni wypoczynku jak stylowe dodatki takie jak donice, osłonki czy skrzynki.

Źródła inspiracji

Warto podkreślić, że Internet nie stanowi jedynego źródła informacji dla konsumentów poszukujących donic oraz osłonek. Z badań portalu BloomingArtificial wynika np., że niemal połowa konsumentów w kwestii zakupu tych produktów polega na detalistach. Ponad 40% kupujących czerpie natomiast inspiracje z drukowanych i online’owych magazynów. Szacuje się, że ok. 27% nabywców odnajduje pomysły na zakup donic u rodziny i znajomych. Co interesujące, Pinterest oraz wspomniany Instagram cieszą się w tym zestawieniu mniejszą popularnością. Na te media społecznościowe stawia bowiem odpowiednio 38 i 23% zakupowiczów. Wciąż jednak są one chętniej przeszukiwane niż blogi i galerie zdjęć, które wybiera zaledwie 10% respondentów badań portalu BloomingArtificial.     

Tekst: Marcin Fajerski

Zdjęcia: Pexels, Marcin Fajerski

Cały artykuł dostępny tutaj!