Zgłoś swoje produkty lub usługi do Złotego Medalu Targów Gardenia 2022 🏅❗ Jeszcze przyjmujemy zgłoszenia 🏅❗  

Organizator:

Webinar SAK: Place zabaw dla wszystkich

Podziel się

Przedmiotem szkolenia jest projektowanie placów zabaw z uwzględnieniem wszystkich użytkowników, nie tylko dzieci i młodzieży, ale także dorosłych, osób starszych i z niepełnosprawnościami. Celem jest uzmysłowienie projektantom, studentom i zarządcom jak ważna jest dobrze zaprojektowana, integracyjna przestrzeń, w której każdy czuje się dobrze, ma swoje miejsce, spędza dobrze czas.

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się nie tylko jak zaprojektować plac zgodnie z normami, ale także jak doprowadzić do realizacji indywidualnych urządzeń zabawowych. W zakres szkolenia wejdą zagadnienia zarówno te bezpośrednio związane z placami zabaw, ale także niezbędne urządzenia i miejsca towarzyszące: toalety, ławki, miejsca do przewijania, karmienia, odpoczynku itp.

 

Data szkolenia: 6 kwietnia 2022 (środa), godz. 11:00
Miejsce: on-line
Koszt: 90 zł brutto / 45 zł brutto dla członków SAK
Prowadzący: dr Martyna Stasiniewska

Czas trwania webinarium: 80min + sesja pytań i odpowiedzi

Plan szkolenia:
11:00 – rozpoczęcie webinaru
13:00 – pytania, dyskusja

W cenie webinarium przewidziano:
– materiały szkoleniowe (prezentacja),
– zaświadczenie o udziale w webinarium,
– możliwość konsultacji z prelegentem.

Podczas Webinaru uczestnicy będą mogli zapoznać się z placami zabaw:

  • we Wrocławiu: Park Mamuta, Smoczy plac zabaw, Zamkowy plac zabaw, Park Zachodni, Konikowo, Park Szczytnicki, Wodny na Niskich łąkach
  • innych miastach Polski: Legnicki Park Miejski,
  • z zagranicy: Katar Doha – integracyjny, Al. Bidda Park, Oxygen Park, Sheraton Park, Australia Canberra Arboretum, Sydney Wodny.

Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się:

  • rozumieć i zauważać potrzeby różnych użytkowników placów zabaw: nie tylko dzieci, ale też rodziców, dziadków czy dzieci z niepełnosprawnościami,
  • projektowania dla wszystkich użytkowników,
  • projektowania i budowy integracyjnego placu zabaw,
  • jak zastosować rozwiązania w projektowaniu oraz projektować zabawki indywidualne, niepowtarzalne, zgodnie z przepisami i normami oraz uzyskać na nie atestu,
  • tworzyć miejsca nie tylko do zabawy, ale również do spędzania całego dnia na dworze w otoczeniu przyrody,
  • wykorzystać potencjał natury w aspekcie zabawy,
  • dostosować plac zabaw do rozwoju fizycznego, emocjonalnego i intelektualnego dzieci.

Szkolenie będzie się składało z 3 części:

  1. Plac zabaw integracyjny:
  • grupa odbiorców placu zabaw. Czy tylko dzieci?
  • kto jest niepełnosprawny? Definicja niepełnosprawności – strona medyczna vs. strona projektowa.
  • urządzenia integrujące. Co integruje a co dzieli?
  • wybór nawierzchni; zgodność z przepisami a możliwość przejazdu wózkiem
  • bariery architektoniczne – jak ich nie tworzyć?
  • czy strefowanie ma sens? – kto na tym korzysta, kto traci?
  • obowiązkowe miejsca i urządzenia towarzyszące.

2. Plac zabaw zrównoważony:

  • „less is more” – zalety małych placów zabaw,
  • ekologiczne materiały, naturalne place a zgodność z przepisami i normami,
  • po co atest? Dlaczego plac zabaw z urządzeń katalogowych NIE jest atestowany?
  • dobranie grupy odbiorców do zabawek i sprzętu. Co się sprawdza, a co nie?
  • otoczenie, dojazd, czas – pojęcia niezbędne przy projektowaniu placów zabaw,
  • wykorzystanie wody,
  • nasadzenia.

3. Niewidoczne dla oczu:

  • dlaczego ważny jest temat przewodni?
  • scenariusze zabaw,
  • rozwój intelektualny i emocjonalny dzieci, czyli co musimy wiedzieć, aby projektować dobrze,
  • sposoby na przemycanie edukacji do zabawy.

Prowadzący: dr Martyna Stasiniewska

Doktor nauk technicznych w dziedzinie architektura, ukończyła studia doktorskie na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej. Pracowniczka Zakładu Kształtowania Środowiska, wykładowca kilku przedmiotów, między innymi architektury krajobrazu i architektury zrównoważonej. Od lat zajmuje się projektowaniem architektury dla osób z niepełnosprawnościami i tej tematyce była poświęciła swoją pracę doktorską. Placami zabaw zajmuje się zawodowo i nie tylko, jest mamą dwójki dzieci, która lubi się bawić.

ZAPISY